- Forside
-
Undervisning
- Tid til skoleskifte?
- Parat til skole
- Udskolingen
- Skolen i tal
- Undervisningsmiljøvurdering
- Antimobbestrategi
- Tilsyn
- Udvidede årsplaner
- Evalueringer
Praktiske oplysninger
Ferieplan 2019/20 2019
Skolestart: Mandag den 12. august.
Efterårsferie: Lørdag den 12. oktober – Søndag den 20. oktober.
Juleferie: Lørdag den 21. december – søndag den 5. januar 2020.
Vinterferie: Lørdag den 15. februar – Søndag den 23. februar.
Påskeferie: Lørdag den 4. april – Mandag den 13. april.
St. Bededag: Fredag den 8. maj.
Kr. Himmelfart: Torsdag den 21. maj – Søndag den 24. maj.
Pinseferie: Lørdag den 30. maj – Mandag den 1. juni.
Grundlovsdag: Fredag den 5. juni.
Sommerferien begynder:
Lørdag den 27. juni (alle dage incl.)
Ferieplan 2020/21 2020
Skolestart Torsdag den 13. august.
Efterårsferie Lørdag den 10. oktober – Søndag den 18. oktober.
Juleferie Onsdag den 23. december – Søndag den 3. januar 2021.
Vinterferie Lørdag den 20. februar – Søndag den 28. februar.
Påskeferie Lørdag den 27. marts – Mandag den 5. april.
St. Bededag Fredag den 30. april Kr.
Himmelfart Torsdag den 13. maj – Søndag den 16. maj.
Pinseferie Lørdag den 22. maj – Mandag den 24. maj.
Sommerferien begynder Lørdag den 26. juni (alle dage inkl.)
OBS: Lørdag d. 31.10 holder vi åben skoledag, hvor eleverne har mødepligt.
Skolen slog dørene op i august 2015 og ved starten af skoleåret 2018/19 har rundet 100 elever fordelt på 0.-9. klasse.
De fleste årgange har deres eget hold og andre samlæses dog med ekstra opdelinger i bl.a. dansk og matematik.
Vi arbejder løbende på at udvikle mulighederne i undervisningen med elever på forskellige faglige niveauer.
Vi vægter det højt, at eleverne i dansk og matematik arbejder med de bøger, der passer til netop deres årgang. Ved samlæsning af årgange har vi en række timer med to-lærer ordning, så undervisningen kan differentieres tilstrækkeligt.
Skolen køber løbende nye materialer til de forskellige fag og i naturfagene for de ældste elever sker undervisningen med udgangspunkt i et webbaseret undervisningsmateriale.
Det er vigtigt for os, at eleverne ikke arbejder med de samme gamle materialer og bøger, som deres forældre sad med.
Evaluering af skolens samlede undervisning
Som nystartet friskole, er vi kontinuerligt i gang med at evaluere vores skoletilbud. Fra skoleåret 2016/17 vil vi på baggrund af erfaringerne fra første skoleår starte en systematisk evaluering, hvorefter planer og resultater kan findes på denne side.
Undervisningsmiljøvurdering
Skolen har i foråret 2017 gennemført en undervisningsmiljøvurdering.
Resultatet kan læses her: UMV 2017
Evaluering af skolens samlede undervisning I skoleåret 2017/18 har vi valgt at arbejde med to områder:
Den enkelte elevs udvikling
Vi er ambitiøse omkring vores arbejde med den enkelte elevs udvikling.
Selvom skolen er lille oplever vi, at det er svært at finde tid nok i hverdagen til at snakke dybdegående om den enkelte elev, når alle lærere og pædagoger skal være med.
Derfor vil vi arbejde på at finde frem til en form, der løbende kan beskrive elevens fokusområder, mål og styrker, og som kan imødegå denne udfordring.
Vi ønsker at udvikle et værktøj, der passer til vores skole og arbejdsform i øvrigt.
Kommunikation
Vi har i løbet af det første skoleår gjort os en række erfaringer om kommunikationen mellem skole og hjem, som vi ønsker at fordybe os i.
Målet er at udvikle en eller flere platforme, som kan tilfredsstille både skolens og forældrenes behov.
Arbejdsplan og opfølgning
Arbejdet med ovenstående fokuspunkter sker fortløbende på ugentlige lærermøder og i forbindelse med skolens to årlige pædagogiske dage.
Mod slutningen af skoleåret vil vi evaluere vores arbejde.